راهنمای دریافت نام کاربری و کلمه عبور برای استفاده از خدمات VPN 
و استفاده از سیستم های کامپیوتر در کتابخانه مرکزی
نجمه دهقان سلماسی
مهر ماه 1401
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کاربران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، جهت استفاده از سیستم های کامپیوتر در کتابخانه مرکزی، و همچنین برای استفاده از خدمات VPN خارج از محیط دانشگاهی، نیازمند دریافت نام کاربری و کلمه عبور واحد با مراجعه به آدرس اینترنتی account.iums.ac.ir می باشند که در ادامه به توضیح آن پرداخته شده است. (لازم به ذکر است که شبکه اتصال به اینترنت کتابخانه مرکزی برای کامپیوترهای شخصی و تلفن همراه IUMS-Hotspot ، با کلمه عبور دریافتی از سایت فوق می باشد.)

ابتدا برای دریافت رمز عبور یا تغییر آن به آدرس account.iums.ac.ir  مراجعه نمایید، صفحه ای به صورت شکل زیر مشاهده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-در صورتی که درخواست تغییر کلمه عبور را دارید نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده ( نام کاربری، کلمه عبور قبلی، کلمه عبور جدید و تکرار کلمه عبور جدید) اقدام نموده و دکمه تائید/ارسال را بزنید.

2-درصورتی که کلمه عبور ندارید و یا آن را فراموش کرده اید در کادر "فراموشی کلمه عبور" نام کاربری خود را وارد کرده و دکمه "دریافت اطلاعات" را بزنید.

      توجه : نام کاربری کلیه کارمندان و اعضای هیات علمی، کد ملی و نام کاربری دانشجویان، شماره دانشجویی است.

 

      

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

        

 

اگر پیام "شماره موبایل یافت نشد" دریافت کردید برای تکمیل اطلاعات (پرسنل و اعضای هیات علمی به مدیریت منابع انسانی و دانشجویان به معاونت آموزشی) مراجعه نمایند. اگر اطلاعات شما در سیستم پرسنلی و یا سامانه سما معاونت آموزشی به درستی تکمیل شده باشد اطلاعات کاربری شامل نام و نام خانوادگی، نام کاربری و بخشی از شماره موبایل به صورت زیر نمایش داده خواهد شد. (همچنین می توانید درخواست خود را از طریق ایمیل به آدرس account@iums.ac.ir ارسال نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

با تایید اطلاعات نمایش داده شده، برای شماره موبایل شما کد تایید پیامک می شود. پس از وارد کردن کد پیامک شده در بخش کد تایید دکمه "تایید/ارسال" را انتخاب کنید.


 

 

 

 

با وراد کردن کد تایید ، صفحه دریافت رمز عبور به صورت شکل زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید با رعایت قواعد نمایش داده شده (در سمت چپ صفحه) رمزعبور جدید خود را تعیین نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

در صورت بروز هرگونه مشکل درخصوص دریافت نام کاربری و رمز عبور با شماره تلفن 86702512 تماس بگیرید.

و یا در صورت تغییر شماره موبایل خود به آدرس الکترونیکی account@iums.ac.ir ایمیل بزنید.